piątek, 30 września 2011
Limonkowe arbuzy na Dzień Chłopaka;)


Kiedy zobaczyłam kolorowe galaretki w cytrynowych skórkach blogerki BiteDelite, nie mogłam się oprzeć pokusie, aby stworzyć limonkowe arbuzy:) Jak sami widzicie inspiracje kulinarne czają się na każdym kroku;)

Składniki:
  • 3 limonki
  • 1 galaretka truskawkowa
  • 1/2 łyżeczki pestki z suszonego kiwi
Galaretkę rozrabiamy w 200 ml wody, więc będzie bardziej zwarta i słodsza. Limonki myjemy, kroimy na pól i wyciągamy cały miąższ, skórki należy opłukać i do środka nalać galaretkę, odstawić, aż lekko się ściągnie, posypać suszonymi pestkami kiwi lub sezamem i wstawić do lodówki. Gotowe limonkowe arbuzy kroimy na ćwiartki:)

Ps. Zmrożony miąższ z limonki będzie idealny do drinka, kiedy dzieci pójdą spać;)


Serdecznie zapraszamy na naszą nową stronę Dziecijedza.com



czwartek, 29 września 2011
Zawód: blogująco-gotująca mama




Mam na imię Kinga i jestem blogująco-gotującą mamą:) Blog Dzieci Jedzą powstał z wielkiej pasji gotowania i miłości do moich maluchów 6-letniej Ani i 3-letniego Wojtusia, którzy bardzo mi pomagają, są współtwórcami i pomysłodawcami wielu potraw:) Jestem zwyczajną mamą, która nie robi na drutach, nie haftuje, nie pisze książek, ale wymyśla wesołe potrawy dla najmłodszych:) Na co dzień pracuję zawodowo, a maluchy chodzą do przedszkola, ale popołudniami i w weekendy zamieniamy się w szalonych kucharzy:) Nie jestem dietetykiem, ani psychologiem dziecięcym, wiec wszystkie moje spostrzeżenia wynikają z własnego doświadczenia i opinii innych znajomych mam. Wszystkich rodziców gorąco zachęcam do ozdabiania potraw dla swoich pociech, bo to przede wszystkim super zabawa:)

Jeśli chcielibyście o coś zapytać lub macie fajny pomysł na wesoła potrawę to piszcie na gukinga@tlen.pl

Pozdrawiam
Kinga



Serdecznie zapraszamy na naszą nową stronę Dziecijedza.com



PISZĄ O NAS

"Polska Gotuje" nr 3/2011
 


Portal Dzieciowo mi!

JestemDzieckiem.pl

Miło nam poinformować, iż nasz wesoły pirat został zwycięzcą konkursu Jak zmienić Tadka Niejadka w Smoka Żarłoka? organizowanego przez sklep internetowy JestemDzieckiem.pl

Kuchnia.bobyy.pl
Nasz Sandwich z językiem zdobył drugie miejsce w konkursie "Drugie śniadanie do plecaka", którego organizatorem był Bobyy.pl


Winiary.pl
Nasze kaczki w rosole zdobyły główną nagrodę w konkursie marki Winiary „Zupa jak malowana”.



Mniam cars czyli autka obiadowe


Mój synek uwielbia Auta, razem oglądamy film, praktycznie to znamy go już na pamięć;) i organizujemy wyścigi w przedpokoju, bo na panelach autka śmigają jak szalone. Już kilka razy obiecywałam maluchom, że będzie obiadowe autko i słowa dotrzymałam;)

Składniki na 2 porcje:
  • mały filet z kurczaka,
  • 2 porcje makaronu kolanka,
  • kilka kwiatków brokuła
  • 1 żółta cukinia
  • oliwki, ser gouda, oliwa, łyżka masła, sól, pieprz, bazylia.
Makaron gotujemy w osolonej wodzie al dente. Na patelni smażymy filet z kurczaka, dodajemy brokuł, doprawiamy sola, pieprzem, bazylią i dusimy pod przykryciem, na koniec dodajemy makaron i łyżkę masła. Kiedy brokuł będzie miękki potrawa jest gotowa:) Dekorujemy serem, usmażonymi krążkami cukinii oraz oliwkami.

Smacznego mali rajdowcy;)


Serdecznie zapraszamy na naszą nową stronę Dziecijedza.com



środa, 28 września 2011
Tajemnica produkcji żelków

Czy biorąc do ręki torebkę żelków Haribo zastanawiacie się, skąd się wzięły w niej te wszystkie pyszności? Jeśli tak, to zdradzimy Wam tajemnicę produkcji żelków.
Wszystko zaczyna się od projektu. Czy to będzie kształt misia, dżdżownicy czy butelki z colą, każdy żelek HARIBO powstaje najpierw jako szkic na papierze. Odręczny rysunek jest skanowany do komputera, a program graficzny tworzy z niego dokładny trójwymiarowy obraz. Dane z rysunku technicznego przekształcane są za pomocą frezarki w gipsowy model, na którym ręcznie dopracowuje się najdrobniejsze szczegóły. Tak stworzony ostateczny kształt żelka służy jako wzór dla tysięcy stempli w matrycy. Maszyna wyciska stemple do tac ze skrobią kukurydzianą, tworząc w ten sposób formy do żelków. W studiu projektowym HARIBO stale trwają prace nad nowymi pomysłami – wychodząc naprzeciw nowym trendom, co roku wprowadzanych jest na rynek od 10 do 15 nowości produktowych.

Twórcy żelków HARIBO nie zdradzają dokładnych proporcji składników i magicznego know-how, w których tkwi sekret pysznego smaku żelków, ale podstawowymi składnikami są zawsze: syrop glukozowy (dzięki któremu są przezroczyste), cukier i dekstroza (która nadaje im słodki smak) oraz żelatyna (która sprawia, że stają się ciągnące i sprężyste).
W produkcji owocowych żelków firma HARIBO stosuje żelatynę wieprzową, która jest całkowicie wolna od szkodliwych prionów. Przy wytwarzaniu produktów HARIBO wykorzystywane są również składniki roślinne, takie jak skrobia i agar – rodzaj tropikalnej algi, dzięki czemu mogą cieszyć się nimi również wegetarianie. Receptury produktów są stale doskonalone: cukier zastępowany jest fruktozą i cukrem owocowym z drzewa karobowego, a skład Złotych Misiów z Sokiem zawiera o 22% więcej naturalnych soków owocowych. Produkty HARIBO zawdzięczają swoje piękne kolory tylko naturalnym składnikom, takim jak np: antocjany, chlorofile i węgiel roślinny. Niezbędna paleta barw otrzymywana jest również z wyciągów np. z czerwonej i czarnej porzeczki, pomarańczy, cytryny, czarnego bzu, aronii, winogron, passiflory, mango, kiwi, a nawet marchwi, szpinaku i pokrzywy.
Podstawowe składniki owocowych żelków są podgrzewane i mieszane do uzyskania jednolitej gęstej masy. Przygotowana mieszanka jest następnie łączona z oddzielnie przygotowanymi naturalnymi aromatami i barwnikami. Na końcu dodawana jest skrobia, olej roślinny i kwas cytrynowy.
Pierwsza partia żelków jest zawsze produkowana ręcznie, aby wyeliminować ewentualne nieprawidłowości. Maszynowa produkcja żelków polega na wyciskaniu przez dozownik mieszanki do form. Przez następne 5 dni gotowe żelki schną na tacach ze skrobią kukurydzianą. Po wyschnięciu oddziela się gotowy produkt od skrobi, która jest ponownie wykorzystywana w procesie produkcyjnym. Żelki oczyszcza się powietrzem z resztek skrobi i powleka woskiem pszczelim i woskiem carnauba, aby nadać im połysk i zapobiec sklejaniu się ze sobą.
Firma HARIBO dba, aby oferowane przez nią słodycze były najwyższej jakości, dlatego nad całym procesem produkcji czuwają specjaliści. Prowadzą oni regularne badania laboratoryjne stosowanych surowców. Zaawansowany technologicznie proces produkcji jest zamknięty, co gwarantuje całkowitą sterylność produktów HARIBO. Najwyższa jakość żelków, pianek i gum rozpuszczalnych potwierdzona jest obowiązującymi w Polsce i na całym świecie certyfikatami jakości i bezpieczeństwa. HARIBO stosuje system kontroli bezpieczeństwa żywności HACCAP i spełnia standardy ISO 9001, International Food Standard (IFS) oraz British Retail Consortium (BRC).
Na koniec żelki są automatycznie ważone i pakowane, a później rozsyłane po całym świecie. Codziennie w 18 fabrykach HARIBO produkuje się ponad 80 milionów Złotych Misiów.


Serdecznie zapraszamy na naszą nową stronę Dziecijedza.com



wtorek, 27 września 2011
Król Julian i zwierzaki


Uwielbiamy Króla Juliana z serialu "Pingwiny z Madagaskaru" 
Człowieki! Uwaga, będę przemawiał! Jedzcie makaron z owocami bo jest smakowity;)

Składniki: makaron zwierzątka, maliny, poziomki, serem waniliowy, melon, pisaki cukrowe.

Prosty i super szybki przepis, gotujemy makaron, a następnie łączymy go z malinami, poziomkami i serkiem.

"Nie musicie dziękować. Wystarczy mnie wielbić na klęczkach"- Król Julian

i jak go tu nie kochać;)


Serdecznie zapraszamy na naszą nową stronę Dziecijedza.com




niedziela, 25 września 2011
Mama testuje: waflowe foremki Vafini


W pokoiku na stoliku stało mleczko i jajeczko, a dla nowoczesnej mamy jest kakao i wesołe jajka Vafini;)

Waflowe foremki Vafini to wspaniała baza do stworzenia ciekawych przekąsek dla naszych maluchów. Wafelek w kształcie połówki jajka, bez konserwantów, sztucznych barwników i bez dodatku cukru to smaczna i chrupiąca propozycja, idealna zarówno na śniadanie, kolację, czy kinder party:)



Vafini możemy przygotować na wiele sposobów, mięsne farsze, jajecznica, sałatki, owoce lub inne desery to tylko niektóre propozycje podania. Wielkość i kształt idealnie pasuje do małej rączki, a fajny wygląd i chrupiąca struktura z pewnością przypadną do gustu małym smakoszom. Moje maluchy były zachwycone;)

Nasze śniadanko:
Vafini dzidzie: serek wiejski, rzodkiewka, ogórek, papryczka, oliwka
Vafini stateczek: jajecznica na maśle, żagielek z salami
Vafini literkowe: maliny, melon, cukrowa posypka literkowa

Smacznego!


Więcej o produkcie na stronie www.vafini.pl



Serdecznie zapraszamy na naszą nową stronę Dziecijedza.com



piątek, 23 września 2011
Paprikomarchewki na pożegnanie lata


Małe, słodkie, pomarańczowe papryczki, kiedy moja córcia zobaczyła je po raz pierwszy powiedziała, że wyglądają jak grubaśne marchewki, tylko bez tego koperku na górze;) i to była inspiracja do stworzenia paprikomarchewki. Mnóstwo koloru, smaku i chrupania, wesoły zestaw obiadowy dla naszych zajączków w sam raz na pożegnanie lata:)

Składniki: dwie słodkie papryczki, 4 łyżki gulaszu (ja zrobiłam tradycyjny w sosie pieczeniowym z karkówki), 2 kwiatki brokuła, 3 ziemniaki, jajo, łyżka mąki tortowej i łyżka kartoflanki, sól, pieprz, olej.

    

Ucieramy ziemniaki, solimy, odstawiamy na chwilę, aż puszczą sok, który odcedzamy, a ziemniaki łączymy z jajkiem i mąką oraz szczyptą pieprzu. Smażymy na oleju na złoty kolor, wykładamy na ręczniczki papierowe, aby pozbyć się nadmiaru tłuszczu.

Papryczki faszerujemy mięskiem z gulaszem i zatykamy ugotowanym brokułem, podajemy z plackami ziemniaczanymi polanymi sosem z gulaszu. Smacznego!




Serdecznie zapraszamy na naszą nową stronę Dziecijedza.com



wtorek, 20 września 2011
Szaleni naukowcy Pieczarkini;)


Szaleni naukowcy Pieczarkini, z nimi nie można dyskutować, trzeba ich szybko zjeść;)

Składniki: 6 dużych pieczarek, 1 papryka czerwona, 1 mała cebulka, 1 jajko, 1 łyżka bułki tartej, 100 g tartego sera gouda, sól, biały pieprz, 1/2 kostki bulionu grzybowego, 3 pomidorki koktajlowe, 3 oliwki czarne bez pestki, 3 oliwki zielone z papryką.

Oddzielamy nóżki od kapelusza pieczarki. Nóżki, paprykę i cebulę kroimy w drobną kosteczkę i smażymy na oleju, kiedy będą już miękkie doprawiamy i zestawiamy z ognia, wbijamy jajko i wsypujemy bułkę tartą.  Farsz przekładamy do kapeluszy pieczarek i układamy je na patelni, zalewamy bulionem grzybowym do połowy wysokości i dusimy pod przykryciem ok 20 min, na koniec posypujemy startym serem. Układamy połówki pomidorka i dekorujemy plasterkami oliwek. Smacznego mali naukowcy;)


Serdecznie zapraszamy na naszą nową stronę Dziecijedza.com



poniedziałek, 19 września 2011
Parówkowa mumia


Parówkowa mumia to kolejna propozycja na pyszną przekąskę z ciasta francuskiego, a jej wykonanie jest tak proste, że maluchy chętnie pomogą w przygotowaniu:)

Składniki: opakowanie ciasta francuskiego, 10 cienkich parówek, sałata, ketchup

Ciasto dzielimy na 10 części, a każdą z nich na paseczki o szerokości 6-8 mm. Parówki obieramy z osłonek i owijamy paseczkami z ciasta francuskiego, tak aby cała parówka była zakryta, z wyjątkiem małej szpary na oczy. Mumie układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni, pieczemy na złoty kolor ok. 15 min. Podajemy z sałatą i ketchupem. Smacznego!


Serdecznie zapraszamy na naszą nową stronę Dziecijedza.com



niedziela, 18 września 2011
Mama testuje: Lunch Punch czyli foremki do tostów i kanapek


Niedziela to wspaniały dzień na testowanie nowych produktów:) Foremki Lunch Punch to świetna propozycja dla zapracowanych mam, które chcą szybko wyczarować wesołe śniadanko lub kolację dla swoich maluchów. Wystarczy kilka kromek chleba tostowego, dowolna pasta kanapkowa, my uwielbiamy jajeczną, makrelową i kurczakową. Smarujemy tosta, przykrywamy drugim, przyciskamy foremką i super sandwich gotowy:)
W każdym z pudełeczek Lunch Punch znajdziemy 4 foremki, w zestawie dla dziewczynki wzorki z księżniczką, w zestawie dla chłopca auta i samolot. Wykonanie foremek bardzo ładne, obsługa super prosta i efekt końcowy podoba się maluchom, a za to wielki plus. Gorąco polecam:)

 

 


Serdecznie zapraszamy na naszą nową stronę Dziecijedza.com



piątek, 16 września 2011
Dyniowe placusie


Koniec lata to spaniały czas dla dyniowych smakoszy:) To niezwykłe pomarańczowe warzywo jest cennym źródłem składników odżywczych, a dobrze przyrządzone będzie uwielbiane nawet przez Tadka niejadka;)

Składniki: kawałek dyni, 2 jajka, 4 łyżki mąki tortowej, pół łyżeczki przyprawy do jabłecznika, szczypta soli, 2 łyżeczki cukru, olej, bita śmietana, maliny

Dynię kroimy w kostkę przekładamy do naczynia żaroodpornego i wkładamy do nagrzanego piekarnika, pieczemy, aż dynia będzie miękka. Upieczoną dynię, ugniatamy widelcem na pure, dodajemy jajka, mąkę i przyprawy, mieszamy, smażymy małe placusie na złoty kolor, dekorujemy bitą śmietaną, malinami i kolorową posypką. Pycha:)


Serdecznie zapraszamy na naszą nową stronę Dziecijedza.com



czwartek, 15 września 2011
Mama testuje: Foremki Zenker by Fackelmann


Rozpoczynam nowy dział, w którym będę chciała zaprezentować Wam najfajniejsze, najsmaczniejsze i najpraktyczniejsze produkty, jakie wpadły mi w ręce:)

Foremki Zenker by Fackelmann już na pierwszy rzut oka wyglądają obiecująco, a napis na kartoniku 100 pieces robi wrażenie. Pomocny jest również rysunek wszystkich dostępnych form, więc nie kupujemy kota w worku, bez trudu możemy sprawdzić, czy jest tam nasz ulubiony kwiatek, choinka, piesek lub literka. Foremki wykonane są bardzo starannie i solidnie, myślę że nawet silny tata nie złamie ich tak szybko, poza tym foremki podzielono na 5 grup tematycznych, każda w innym kolorze, co ułatwia szybkie odszukanie tej jedynej ulubionej:) Niewielkie trudności mogą jedynie wynikać przy wycinaniu wyszukanych wzorów o małych i cienkich elementach, szczególnie przy robieniu wymyślnych tostów lub placków, ale foremki są do ciastek, więc przy innych produktach lepiej wybierać proste kształty, chociaż dla chcącego nic trudnego;)

Ogólna ocena foremek to 5+ produkt godny polecenia:)

  


Serdecznie zapraszamy na naszą nową stronę Dziecijedza.com



wtorek, 13 września 2011
Słoniowa fasolka


Słoniowa fasolka to sycące i smaczne danie:) Biała fasola jest bardzo zdrowa, to bogate źródło białka,  zawiera również lecytynę, która wzmacnia tkankę nerwową i mózg, poprawia koncentrację i zapamiętywanie. Fasolę przed użyciem musimy namoczyć na 10-12 godzin, dzięki temu nie utraci ona podczas gotowania cennych witaminy i składników mineralnych. Połączenie fasoli, chudej kiełbaski i sosu pomidorowego będzie wspaniałą propozycją dla naszych milusińskich, a parówkowe słonie z pewnością wzmocnią apetyt:)

Składniki: 1/2 szklanki białej fasoli, 1 laska dobrej chudej kiełbasy, 300 ml sosu pomidorowego lub 2 łyżki przecieru, mała cebulka, sól i pieprz, szczypta majeranku, 2 parówki do dekoracji (sprawdzajmy zawartość mięsa w parówce, najlepsze są te z zawartością ok. 80%)

Namoczoną wcześniej fasolę gotujemy do miękkości. Na patelni rozgrzewamy olej, smażymy posiekaną drobno cebulę i pół-plasterki kiełbasy. Dodajemy ugotowaną fasolę, wlewamy sos pomidorowy i przyprawiamy.

Podajemy ze słoniową parówkową rodzinką i bułeczką. Moje maluchy wprost przepadają za tym daniem:)))


Serdecznie zapraszamy na naszą nową stronę Dziecijedza.com



sobota, 10 września 2011
Serowe cukierasy


Nie wszystko złoto co się świeci, ale i nie każdy cukierek musi być słodki;)
Wraz z córcią zastanawiałyśmy się, co jeszcze można wyczarować z ciasta francuskiego i wyszły nam serowe cukierasy:) Idealna forma i wielkość do małej buźki, a i pasują do wielu dodatków: barszczu, ketchupu, sosów, mizerii itd. Proste i pyszniutkie, gorąco polecam:)))

Składniki: opakowanie ciasta francuskiego, ketchup, ser mazdamer

Ciasto kroimy na kwadraty ok 3cm, na środku smarujemy ketchupem, nakładamy kosteczkę sera i zawijamy jak cukierek. Pieczemy w temp. 200 stopni na złoty kolor.

Opakowanie ciasta francuskiego możemy podzielić na 2-3 porcje, z części zrobić cukierasy, a z pozostałej np. ciasteczka z brzoskwiniową marmoladką:)


Serdecznie zapraszamy na naszą nową stronę Dziecijedza.com



piątek, 09 września 2011
Sandwich z językiem


Sandwiche z językiem to propozycja drugiego śniadania idealna dla starszych dzieci, które lubią wyraziste smaki, chociaż czasem nie wiek czyni smakosza:) Mój trzyletni synek bardzo lubi dania, których raczej nikt by nie podał maluchom;) Czasem warto proponować najmłodszym nowe, a nawet egzotyczne potrawy, kto wie może drzemie w nich światowej sławy kucharz;)

Składniku: 4 tosty maślane, 4 plastry salami paprykowej, 8 łyżeczek sosu barbecue, plaster sera gouda, rzodkiewka, kilka plastrów ogórka i pomidorki koktajlowe

Chleb tostowy z jednej strony smarujemy sosem barbecue składamy 2 tosty razem i przecinamy po skosie na pół. Rozchylamy tosta układamy plaster salami tak, aby w 1/3 wystawał. Zapiekamy na złoty kolor, a następnie dekorujemy serowymi zębami i rzodkiewkowymi oczami, podajemy z pomidorkiem i ogórkiem. Smacznego!


Serdecznie zapraszamy na naszą nową stronę Dziecijedza.com



 
1 , 2